2008-04-09

Färgsprakande VÅR!

Denna lo är med i Svenskscrapbooking.se månadsutmaning "Färgspralande Vår". Man ska ha färger och svart vitt foto! Lo´n är baserad på Pencillines Sketch 76 gjord av Ashley Wren (se i länken här i marginalen). Har använt Basic Greys nya papper "Cupcake", bokstäverna i titeln är thickers och prickarna under titeln är målade med turkos akrylfärg. Journalingbladet är från Making Memories och Cracklepaint har smugit sig in bakom filtblomman. Jag målade med "Old Paper" och inkade sedan lite lätt med distress ink "Boken China" på chipboarden. Kanterna på de mönstrade papprena är "ruggade" med en sax och sedan inkade.

Min äldste kille har tappat sin första tand härom veckan! Det var stort tumult då varken jag eller hans pappa var i närheten när han tog en tugga på ett äpple och tanden ramlade av!! Tanden hittades och vi la den i ett glas vid sängen och tandfe´n hittade dit på natten! :)

5 kommentarer:

TesaB sa...

SUperhärlig är den!!! Och vilken fin glugg! Sitter som bäst och klurar på mitt bidrag.

Anonym sa...

Läcker!!!! Och vilket häftigt foto av sonen!

Anonym sa...

Ja!!! Nu kan jag kommentera! Säger det igen - jättefin LO!

Christina Carnoy sa...

that is very cute!

Jeanette sa...

Jättefin LO. Härlig kort. Gillar dokumentation. Kram