2008-12-10

Plättar eller små pannkakor...



Vi har ofta dispyter här hemma om vad saker och ting egentligen heter.... själv kommer jag från de norra delarna av landet och har alltid kallat de små runda sakerna på tallriken för plättar, antingen de är stora eller små. Men numera är det fel! Det heter tydligen pannkakor och små plättar eller pannkakor och små pannkakor! *jag svimmar*


Det här är i alla fall en bild med både stygn och doodling, julkorten får vänta även idag! LOL! Lo´n är till några utmaningar på Scrapbook.com. Huvuddelen består av Basic Grey´s serie "Recess" och den bruna scalloped kanten är från Bazzill. Har använt vanlligt presentsnöre från Lagerhaus som stygn, ja jag vet att det inte är syrafritt, men jag hoppas att bilden ska hålla några år i alla fall. Jag har ju den på datorn! Journallingrutan kommer från Kaiser Craft. Har inkat alla kanter med Tim Holtz "Vintage Photo" och "Walnut Stain" samt doodlat med en brun zig writer och en signo white uniball. Chipboardswirlsen är målade med Tim Holtz "Crackle Paint".


Tack kära du för att du kikar förbi! :) Kram Pia

5 kommentarer:

Anonym sa...

vilken otroligt härlig LO, så mycket färger som flyter in i varandra :-D

De små heter plättar och de stora pannkakor ;-)

Emmy sa...

Plättar och småplättar heter det! :) (det är jag uppvuxen med i allafall, plättar är då den större varianten och småplättar det Elliot har på tallriken på din LO) Hur logiskt som helst! De ser ju likadana ut, bara storleken som skiljer dem så varför kalla dem olika namn? Knasiga sörlänningar!! Hahaha! :)

Men oavsett vad det heter så är det en underbar LO du gjort!!

För övrigt heter det pumlor, inte julgranskulor när vi nu ändå har en språklektion! :)

Kram, Ullis

Vixen sa...

Ja jag bor ju i norr så nog är det plättar allt. Allt man steker i stekpannan är plättar små som stora och i ugnen gör man pannkaka så är det *S*

Ammi sa...

Vilken härlig Lo, stygnen är bara hur snygga som helst :-)

Anonym sa...

Plättar heter de utan tvekan;0)
Dom stora är pannkakor:)
Men vilken läcker LO, gillar färgerna(jag har dom papprena nånstans, dax att använda kanske ;0) och stygnen över chipboards var ju riktigt snyggt=0)

P.S notpappret på min LO är från My minds Eye och är från förra året. D.S